یکی از موضوعات جالبی است که بصورت نامحسوس در وضعیت یک وب سایت تاثیر دارد ، اینکه یک سایت را به گوگل اضافه کنید و یا اینکه یک سایت به گوگل معرفی شود ، در واقع اگر بخواهم ساده مسئله را باز کنم ، دقیقا مانند زمانی است که شما خودتان برای استخدام به مجموعه ای مراجعه کرده اید ، و یا اینکه مجموعه ای به دنبال متخصصی خاصی بوده است و بعد از جستجو شما را یافته است … در این دو وضعیت آیا برخوردها یکسان است ؟
قطعا زمانی که مجموعه به سراغ شما آمده ، تا حدودی به اعتبار و توانمندی شما واقف است و اگر مصاحبه ای هم باشد برای ایمان آوردن به دانسته هایشان است . اما زمانی که شما برای استخدام مراجعه کرده اید ، این پیش زمینه وجود نداشته و با سختی بیشتری مجبور به اثبات خود هستید .
در گوگل نیز همین داستان حاکم است ، بسیاری از سایت ها بلافاصله پس از راه اندازی به گوگل رفته و از طریق آدرس مربوطه ، سایت خود را ثبت می کنند ، اینگونه ثبت شدن ها توسط گوگل با حساسیت بیشتری بررسی می شوند ، چرا که روبات های گوگل هر روزه تعداد زیادی سایت جدید را کشف می کنند و اینکه این سایت را کشف نکرده و ایندکس نکرده اند ، جای سوال دارد .
به گوگل معرفی شوید ؟ (معرف شما کیست ، یک آدم متشخص و معروف و یا …. )