مقالات طراحی سایت

مقالات طراحی سایت (5)

04 تیر 1393 نوشته شده توسط منتشرشده در مقالات طراحی سایت

یکی از موضوعات جالبی است که بصورت نامحسوس در وضعیت یک وب سایت تاثیر دارد ، اینکه یک سایت را به گوگل اضافه کنید و یا اینکه یک سایت به گوگل معرفی شود ، در واقع اگر بخواهم ساده مسئله را باز کنم ، دقیقا مانند زمانی است که شما خودتان برای استخدام به مجموعه ای مراجعه کرده اید ، و یا اینکه مجموعه ای به دنبال متخصصی خاصی بوده است و بعد از جستجو شما را یافته است … در این دو وضعیت آیا برخوردها یکسان است ؟

 قطعا زمانی که مجموعه به سراغ شما آمده ، تا حدودی به اعتبار و توانمندی شما واقف است و اگر مصاحبه ای هم باشد برای ایمان آوردن به دانسته هایشان است . اما زمانی که شما برای استخدام مراجعه کرده اید ، این پیش زمینه وجود نداشته و با سختی بیشتری مجبور به اثبات خود هستید .

 در گوگل نیز همین داستان حاکم است ، بسیاری از سایت ها بلافاصله پس از راه اندازی به گوگل رفته و از طریق آدرس مربوطه ، سایت خود را ثبت می کنند ، اینگونه ثبت شدن ها توسط گوگل با حساسیت بیشتری بررسی می شوند ، چرا که روبات های گوگل هر روزه تعداد زیادی سایت جدید را کشف می کنند و اینکه این سایت را کشف نکرده و ایندکس نکرده اند ، جای سوال دارد .

 به گوگل معرفی شوید ؟ (معرف شما کیست ، یک آدم متشخص و معروف و یا …. )

 

 

04 تیر 1393 نوشته شده توسط منتشرشده در مقالات طراحی سایت

یکی از پر بحث ترین موضوعی که درون اینترنت میان وبمستر ها و طراحان وب هست این هست که هاست ایران یا هاست خارج از کشور بهتر هست .متاسفانه این سوال یک جواب ندارد بلکه چندین جواب دارد و  این سوال رو می شود از چند لحاظ مورد بررسی قرار بدهیم :

۱ – امنیت  ۲ – پینگ  ۳- خدمات ۴- نوع سرور  و ….
۱ – امنیت ( مهمترین ویژیگی یک هاست خوب )


امنیت هاست یکی از مهمترین ویژیگی های یک هاست خوب هست حالا ما یک هاست ایرانی  و یک هاست خارجی را فرض می کنیم.خوشبختانه هکر های داخل ایران اگر یک سرور ایرانی را هک کنند صاحب سرور میتواند از هکر شکایت کند و شکایت او  هم قابل پیگیری هست ولی  اگر یک هکر از خارج کشور این سرور رو هک  بکند این امکان وجود ندارد که ما از این هکر شکایت کنیم !

چند روز پیش با یک هکر صحبت میکردم گفت سرور های ایران اگه دارای ایراداتی هست ولی تنها مزیتی که توی این هاست ها هست هکر های ایرانی اجازه هک کردن هاست رو ندارند. و جالب اینجا بود که اطلاعات کامل یک سرور خارجی که یک سایت ایرانی ارائه کننده اون بود رو بهم داد , حتی اخرین بکاپ سرور ها رو هم  بهم داد.

نتیجه گیری : در این مرحله هاست ایرانی نسبت به هاست خارجی  موفق تر  هست در صورتی که امنیت خود سرور ها بالا باشد

 

۲ – پینگ


.شما وقتی وارد سایت ایرانی می شوید اطلاعات سایت چون روی سرور نزدیک شما است اطلاعات سریعتر و راحتر به دست شما می رسد ولی اگر این اطلاعات روی یک سرور  خارجی مثل کشور انگلستان باشد باید درخواست شما اول به ارائه کننده اینترنت برود بعد از طریق چند کشور به کشور انگلستان برسد و همین مراحل طی شود تا اطلاعات این سایت به دست شما برسد , البته این مدت زیاد نیست شاید کمتر از یک ثانیه باشد ولی سرور نزدیک تر بهتر و سریعتر است.

04 تیر 1393 نوشته شده توسط منتشرشده در مقالات طراحی سایت

انتخاب یک سرویس دهنده میزبانی وبسایت یکی از مهمترین کارهایست که باید یک مدیر وبسایت انجام بدهد. برخی از افراد می­پرسند که آیا می­شود بر روی کامپیوتر مان سایت خود را میزبانی کنیم؟ تقریبا غیر ممکن است که خودتان این کار را بتوانید انجام دهید. بهتر است شما وبسایت خود را بر روی یک وب سرور قرار دهید و ارتباطات لازم بین دامنه و سرور را انجام دهید. اما میزبان های وبسایت خیلی زیاد وجود دارند. چگونه می توان از بین آنها یکی را انتخاب کرد؟

مشکلات مختلفی برای برخی از خریداران وجود دارد مانند اصطلاحات فنی که در این حوضه وجود دارد. ما در این مقاله آی تی پورت سعی می کنیم با دادن یک راه معقول و منطقی بتوانید ارزش یک سرویس دهنده میزبان وبسایت را بدست آورید و بهترین انتخاب را انجام دهید.

اولین چیزی که شما باید انجام دهید این است که مشخص کنید که وبسایت شما در چه زمینه ای است؟ سایت شخصی ، سایت کسب و کار ، سایت سازمان ، انجمن و یا فروشگاهی .

اجازه دهید به عواملی بپردازیم که بهترین ارئه دهنده خدمات میزبانی وب را برای شما تعیین می کند.

اولین چیزی که به نظر میرسد انتخاب فضای مورد نیاز است

سایت ها کوچک و یا سایت های شخصی معمولا کمتر از یک گیگ فضا نیاز دارند. با این حال مقدار فضای مورد نیاز بستگی به صفحات و میزان فعالیت شما دارد. بنابراین یک وبسایت گرافیکی سنگین از یک وبسایتی که بیشتر متن دارد فضای بیشتری نیاز دارد. (مثلا حداقل ۲ گیگابایت) به نکته ای که باید توجه کنید در این خصوص، امکان ارتقاع میزان فضای شما هست که میزبان وبسایت شما بتواند انجام دهد بدون اینکه هزینه های غیر منتظره لازم باشد پرداخت کنید.

برای مثال برخی از شرکت ها وقتی شما در وسط بازه زمانی اعتبار هاست شما فضای شما پر شده است. وقتی در خواست ارتقاء فضا را می­دهید میزبان وبسایت از شما دوبار پول یک هاست جدید را می­گیرد در حالی که باید سیستم، مدت زمان باقی مانده شما را حساب و از قیمت فضای جدید کم کند. (حتما در این مورد قبل از خرید از شرکت میزبان وبسایت خود سوال بپرسید.)

نکته دوم که باید در نظر بگیرید قابلیت اطمینان است

برای هر کسب و کار آنلاین، آپ تایم بسیار مهم است. شما مطلقا نمی توانید به یک میزبان که دارای آپ تایم کمتر از ۹۵ درصد است اطمینان کنید.

برخی از میزبان های وب ادعای ۱۰۰ درصد آپ تایم را دارند. باید به این گونه شرکت ها شک کنید چرا که آنها یک ادعای غیر ممکن را می کنند و این کار یک شرکت حرفه­ای نیست و باید مراقب این گونه شرکت ها باشید. حتی در برخی موراد به ۹۹٫۹ هم زیاد نمی شود اطمینان کرد چون به هر حال کامپیوتر و تجهیزات ارتباطات گاهی قطع می شود. و این امر طبیعی است.

نکته سوم توجه به پشتیبانی فنی

میزبان وبسایت شما باید به سرعت و کمترین اختلال مشکل شما را برطرف کند.

برخی شرکت های میزبانی معمولا ایمیل برای پشتیبانی معرفی می کنند. اما ما پیشنهاد می کنیم که میزبانی را انتخاب کنید که برای پشتیبانی خود علاوه بر ایمیل شماره تماس در اختیار شما قرار داده است. این بدیهی است که ارزش بیشتر دارد. حتما با این شرکت ها تماس بگیرید و سوال بپرسید . اگر آنها ظرف کمتر از ۴۸ ساعت پاسخ گو نبودند شما باید به دنبال یک میزبان دیگر باشید. یک شرکت خوب باید ظرف ۲۴ ساعت به شما پاسخ دهد و در ۷ روز هفته پیشتیبانی به خوبی انجام دهد.

نکته چهارم که باید در نظر بگیرید ویژگی ها و امکانات اضافه شده است

معمولا شرکت های میزبان وبسایت لیستی از خدمات و ویژگی های رو به شما می­دهند که نظر شما را جلب کند. باید دقت کنید که شما به برخی از موارد احتیاجی ندارید مثل آمار بازدید وبسایت ، سیستم چت و …

به ویژگی دیگیری که می توانید توجه داشته باشید این است که دیتاسنتر سرور را تحقیق نمایید که دیتاسنتر خوبی باشد. مثلا نمونه دیتاسنتر متوسط رو به بالا: hetzner آلمان / نمونه دیتاسنتر مدرن و پرقدرت: Leaseweb هلند ، آلمان یا آمریکا.

نکته: درباره میزبان وبسایت مورد نظر همیشه در گوگل سرچ کنید و سابقه آن را تحقیق کنید. مثلا در گوگل کلمات مشکل میزبان وبسایت موردنظر ، کلاه برداری میزبان وبسایت، کیفیت میزبان وبسایت ، و… را جستجو کنید.

نکته پنجم ساختار قیمت گذاری است

پس از بررسی های موارد قبلی زمان در نظر گرفتن قیمت است. اجازه ندهید که قیمت عامل اصلی در تصمیم گیری شما باشد مگر اینکه بخواهید یک وبسایت شخصی راه اندازی کنید. برای وبسایت های کسب و کار و سازمان ها کیفیت خدمات مهمتر است. نکته دیگری که باید دقت کنید میزان بازدید کننده وبسایت شماست به عنوان مثال شما یک وبسایت برای کسب و کار کوچک خود می­خواهید راه­اندازی کنید، خوب این سایت بازدید کننده کمی دارد و در حال حاضر نیاز به هاست قوی ندارد.

همچنین به خاطر داشته باشید که طرح های گران لزوما بهترین ها نیستند و لازم نیست که حتما بزرگترین شرکت را برای میزبانی وب خود انتخاب کنید.

کلام آخر

به خاطر داشته باشید که پرداختی که برای کفیت وبسایت ارائه دهنده میزبان وب انجام میدهید یک سرمایه گذاری خوب است. مخصوصا اگر کسب و کار شما در آینده بیشتر متکی به اینترنت باشد.

اگر شما با برخی از نکات مهمی آشنا هستید که باید به آنها در انتخاب یک میزبان وبسایت در نظر گرفته شود، آنها را با ما در میان بگذارید.

04 تیر 1393 نوشته شده توسط منتشرشده در مقالات طراحی سایت

افزايش ترافيك براي سايت نه تنها سايت شما را در موتورهاي جستجو در رتبه بالا قرار ميدهد بلكه امتياز بازديد از سايت رقيبان را ميگيرد

ترافیک وب سایت یکی از مهمترین مسائل وب سایت است. از موارد مهم بالا بردن ترافیک وب سایت بالا بردن کیفیت مطالب وب سایت است. اما باید قبول کنیم که مطالب بسیار خوب ولی بدون معرفی وب سایت زمان بسیار زیادی طول می­کشد تا ترافیک بالا رود. از این رو باید از برخی روش ها جهت معرفی وب سایت استفاده کنید. این روش ها عبارت اند از : تبلیغات رایگان و پولی، بازاریابی ویروسی، بازاریابی موتورجستجو، استفاده از RSS و جذب مشترک جهت اطلاع رسانی از به روز رسانی وب سایت از طریق ایمیل

چند راهنمایی برای آماده کردن وبسایت شما برای ترافیک هدفمند:

وبسایت خود را برای ترویج یک محصول و یا خدمات به عنوان آیتم های اصلی وبسایت طراحی کنید.

مشخص کردن مخاطب های خاص خود که علاقه­مند به محصولات و یا خدمات شما هستند و برنامه­ریزی برای جذب آنها به وبسایت.

انتخاب عنوانهایی که خدمات و محصولات شما را  بهتر معرفی کند و علاوه بر این جذاب بودن آنها مهم است.

نگه داشتن یک جریان ثابت از محتوای رایگان برای مثال محتوای آموزشی رایگان ، بر روی وبسایت شما و اضافه کردن مطالب جدید (در انتخاب نوع مطالب سعی کنید مطالبی که کمتر به آنها  پرداخته شده باشد انتخاب کنید و یا بهتر از موارد موجود به آنها بپردازید. ) و از بازدیدکنندگان برای دیدن مطالب جدید شما دعوت کنید. (در کنار حفظ بازدید کنندگان قدیمی سعی کنید افراد جدیدی را برای مشاهده مطالب دعوت کنید.)

راه کار های دیگری هم وجود دارد که اگر شما با آنها آشنایی دارید می توانید در قسمت دیدگاه مطرح کنید تا دیگر دوستان استفاده کنند.

هدف از نوشتن این مطلب این بود که نقاط تفاوت بین ترافیک وبسایت و ترافیک هدفمند برای شما روشن شود. اگر شما بازاریابی خود را بر روی ترافیک هدفمند متمرکز کنید دیگر فقط با آمار و ارقام خالی سرو کار نخواید داشت و با مشتریان بالقوه روبه رو می­شوید و مهمتر از آن خرید و فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد.

اطلاعات تماس

آدرس:
اصفهان،خیابان طیب
موبایل:
09138125155
موبایل:
09103009923
وب سایت:
www.partonikco.ir
ایمیل:
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

درباره ما

از عمده ترین خدمات ما طراحی سایت با توجه به نیاز کاربران است. طراحان ما علاوه بر داشتن دانش و تجربه کافی در زمینه طراحی سایت ، از ذوق و سلیقه هنری خود در طراحی گرافیکی وب سایت ها استفاده بسزایی می کنند.

پرتونیک در شبکه اجتماعی

   

ما 19 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم